Archivos mensuales: noviembre 2016

Hábitos generales para una alimentación sana / Hàbits generals per una alimentació sana

1. Nutrirse principalmente de alimentos locales y de la estación. Suena fácil, pero si lo piensas, no es tan corriente desde la llegada de las grandes superficies. Y estarás protegiendo el medio ambiente.

2. Usar productos integrales, sin refinar o procesar. Hoy en día es muy fácil encontrarlos, y de mucha calidad: pan integral, azúcar morena, arroz integral, pasta integral… son pequeños pasos que mejorarán nuestra salud. (Y quedan deliciosos, las personas que se pasan a lo integral no suelen regresar a lo refinado..¡aprended a cocinarlos!)

3. Utilizar con predilección, a ser posible, alimentos biológicos. Busca grupos de consumo local, tiendas de reparto a domicilio o tiendas en tu localidad.. cada vez hay más.

4. Comer de forma relajada, sin prisas, respirar. Es mejor comer despacio toda la comida, que hacerlo a toda velocidad y quedarse de larga sobremesa. Prográmate el tiempo necesario. El aire también nos nutre, y masticar tranquilos nos relaja.

5. Mantener una posición adecuada: la espalda recta (porque nadie hace ascensores con bajada en curva ¿verdad? ¡ayuda a tu cuerpo!)

6. Masticar y ensalivar bien los alimentos, al principio contar al menos 10 masticaciones, e ir incrementando hasta llegar a las 20 por bocado… el cambio es muy notable.

7. Beber poco líquido en las comidas, cosa muy fácil si has hecho el paso anterior.

8. Cenar poco y dejar pasar 3 horas antes de acostarse: es muy importante para descansar bien y que la comida no se nos atasque en los intestinos. Si no puedes 3 horas, lo máximo que puedas.. y re-programa tu día, para cenar más temprano.

Creo que, para empezar, ya es bastante!! Seguiremos la próxima entrega…

Y recuerda:

Una alimentación variada aporta riqueza y color a nuestra vida,

¡Disfrútala!


1. Nutrir-se principalment d’aliments locals i de l’estació. Sona fàcil però, si hi penses, no és tant usual des de l’arribada de les grans superfícies. I estaràs protegint el medi ambient.

2. Usa productes integrals, sense refinar o sense processar. Avui en dia és molt fàcil trobar-los i de molta qualitat: pa integral, sucre morè, arròs integral, pasta integral…son petits pasos que milloren la nostra salut (I queden deliciosos, les persones que es passen als productes integrals no solen tornar als refinats…apreneu a cuinar-los!).

3. Fer servir amb predilecció, a ser possible, aliments biològics. Busca grups de consum local, botigues d’entrega a domicili o botigues a la teva localitat… cada cop hi ha més.

4. Menjar de manrea relaxada, sense presses, respirar. És millor menjar a poc a poc tot el menjar que fer-ho a tota pressa i estar-se de sobretaula. Programa’t el temps necessari. L’aire també ens nutreix i mastegar tranquils ens relaxa.

5. Mantenir una posició adeqüada: l’esquena recta (perque ningú fa ascensor en baixada amb corva, oi? ajuda al teu cos!).

6. Mastegar i ensalivar bé els aliments, al principi comptar almenys 10 mastegades i anar incrementant fins a les 20 per mos…el canvi és molt notable.

7. Beure poc líquid als àpats, cosa molt fàcil si has fet el pas anterior.

8. Sopar poc i deixar passar 3 hores abans d’anar al llit: és molt important descansar bé i que el menjar no es quedi encallat als intestins. Si no pots 3 hores, el màxim que puguis…i reprograma el teu dia per sopar mes d’hora.

Crec que, per començar, ja és bastant!! Seguirem a la propera entrega…

I recorda:

Una alimentació variada aporta riquesa i color a la nostra vida,

Disfrútala!


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Horta de l’Eixample

Crema suave de castañas al anís verde / Crema suau de castanyes a l’anís verd

Una delicia que podéis disfrutar como postre, salsa para tartas, acompañante, en frío o en caliente.

Esta receta es tan sencilla, y lleva tan poco trabajo, ¡que es fácil convertirla en favorita! Sobre todo en los meses de frío. Y en las tierras donde se puede “ir a por castañas”, es una estupenda razón para disfrutar del monte y el aire limpio.

Las castañas son una maravilla pero os recomendamos no mezclarlas con legumbres durante la misma comida, ¡para evitar digestiones pesadas! Sin embargo, combinan de maravilla con cereales, ¡y con la crema de cereales del desayuno está deliciosa!!!


Una delícia que podeu disfrutar com a postre, salsa per a tartes, acompanyant, en fred o en calent.

Aquesta recepta és tan senzilla i porta tant poc treball que és fàcil convertir-la en preferida! Sobre tot als mesos de fred. I a les terres on es pot anar a per castanyes, és una fantàstica raó per disfrutar de la muntanya i de l’aire net.

Les castanyes són una meravella però us recomanem no barrejar-les amb llegums al mateix àpat per evitar digestions pesades! En canvi, combinen de meravella amb els cereals, i amb la crema de cereals de l’esmorzar està deliciosa!!

Ingredientes/ Ingredients:

Ingredientes:

-  1/2 Kg de castañas

- Alga Kombu

- Semillas de anís verde o anisinos

- Leche de arroz

- Canela en polvo


 Ingredients:
- 1/2 Kg de castanyes
- Alga kombu
-  Llavors d’anís verd o anisins
- Llet d’arròs
- Canyella en pols
Receta / Recepta:

Con un cuchillo pequeño se hace una incisión en cada castaña. Se pone agua a hervir y se escalda un puñado pequeño de castañas durante 3-4 minutos. Se sacan e inmediatamente, sin esperar, se pelan las dos pieles.

Una vez que tenemos las castañas peladas, se ponen a cocer en agua limpia con un pedazo de alga kombu  y unos anisinos durante una hora. Se sacan de la olla, se quita el alga y se pasan por la batidora con un chorrito de leche de arroz y canela en polvo al gusto. Esta crema se puede comer así, en caliente, en frío y también se puede mezclar con la crema de cereales del desayuno… deliciosa!

¡Buen provecho!


Amb un ganivet petit es fa una incisió a cada castanya. Es posa aigua a bullir i s’escalda un petit grapat de castanyes durant 3-4 minuts. Es treuen i immediatament, sense esperar, es treuen les dues pells.

Un cop tenim les castanyes pelades, es posen a coure amb aigua neta amb una mica d’alga kombu i uns anisins durant una hora. Es treuen de l’olla, es treu l’aigua i es passen per la batedora amb un rajolinet de llet en pols i canyella en pols al gust. Aquesta crema es pot mejar així, en calent, en fred i també es pot mesclar amb la crema de cereals de l’esmorzar….deliciosa!

Bon profit!


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Horta de l’Eixample