Hábitos generales para una alimentación sana / Hàbits generals per una alimentació sana

1. Nutrirse principalmente de alimentos locales y de la estación. Suena fácil, pero si lo piensas, no es tan corriente desde la llegada de las grandes superficies. Y estarás protegiendo el medio ambiente.

2. Usar productos integrales, sin refinar o procesar. Hoy en día es muy fácil encontrarlos, y de mucha calidad: pan integral, azúcar morena, arroz integral, pasta integral… son pequeños pasos que mejorarán nuestra salud. (Y quedan deliciosos, las personas que se pasan a lo integral no suelen regresar a lo refinado..¡aprended a cocinarlos!)

3. Utilizar con predilección, a ser posible, alimentos biológicos. Busca grupos de consumo local, tiendas de reparto a domicilio o tiendas en tu localidad.. cada vez hay más.

4. Comer de forma relajada, sin prisas, respirar. Es mejor comer despacio toda la comida, que hacerlo a toda velocidad y quedarse de larga sobremesa. Prográmate el tiempo necesario. El aire también nos nutre, y masticar tranquilos nos relaja.

5. Mantener una posición adecuada: la espalda recta (porque nadie hace ascensores con bajada en curva ¿verdad? ¡ayuda a tu cuerpo!)

6. Masticar y ensalivar bien los alimentos, al principio contar al menos 10 masticaciones, e ir incrementando hasta llegar a las 20 por bocado… el cambio es muy notable.

7. Beber poco líquido en las comidas, cosa muy fácil si has hecho el paso anterior.

8. Cenar poco y dejar pasar 3 horas antes de acostarse: es muy importante para descansar bien y que la comida no se nos atasque en los intestinos. Si no puedes 3 horas, lo máximo que puedas.. y re-programa tu día, para cenar más temprano.

Creo que, para empezar, ya es bastante!! Seguiremos la próxima entrega…

Y recuerda:

Una alimentación variada aporta riqueza y color a nuestra vida,

¡Disfrútala!


1. Nutrir-se principalment d’aliments locals i de l’estació. Sona fàcil però, si hi penses, no és tant usual des de l’arribada de les grans superfícies. I estaràs protegint el medi ambient.

2. Usa productes integrals, sense refinar o sense processar. Avui en dia és molt fàcil trobar-los i de molta qualitat: pa integral, sucre morè, arròs integral, pasta integral…son petits pasos que milloren la nostra salut (I queden deliciosos, les persones que es passen als productes integrals no solen tornar als refinats…apreneu a cuinar-los!).

3. Fer servir amb predilecció, a ser possible, aliments biològics. Busca grups de consum local, botigues d’entrega a domicili o botigues a la teva localitat… cada cop hi ha més.

4. Menjar de manrea relaxada, sense presses, respirar. És millor menjar a poc a poc tot el menjar que fer-ho a tota pressa i estar-se de sobretaula. Programa’t el temps necessari. L’aire també ens nutreix i mastegar tranquils ens relaxa.

5. Mantenir una posició adeqüada: l’esquena recta (perque ningú fa ascensor en baixada amb corva, oi? ajuda al teu cos!).

6. Mastegar i ensalivar bé els aliments, al principi comptar almenys 10 mastegades i anar incrementant fins a les 20 per mos…el canvi és molt notable.

7. Beure poc líquid als àpats, cosa molt fàcil si has fet el pas anterior.

8. Sopar poc i deixar passar 3 hores abans d’anar al llit: és molt important descansar bé i que el menjar no es quedi encallat als intestins. Si no pots 3 hores, el màxim que puguis…i reprograma el teu dia per sopar mes d’hora.

Crec que, per començar, ja és bastant!! Seguirem a la propera entrega…

I recorda:

Una alimentació variada aporta riquesa i color a la nostra vida,

Disfrútala!


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